שירות מענה טלפוני

מענה טלפוני, הינה אחת מהאפשרויות של בעל עסק או מנהל גוף כזה או אחר, על מנת לשמור על זמינות עבור לקוחותיו ולספק להם שירות לקוחות אמין ומקצועי. בתי עסק וגופים רבים, מציעים ללקוחותיהם שירות מענה טלפוני כדרך לגיטימית ומקובלת לפנות בבקשה לסיוע.בתי עסק וגופים שונים, פותחים את שעריהם בשעות הבוקר וסוגרים את שעריהם בשעות אחר הצהריים, כלומר, עובדים בטווח שעות סטנדרטי. נוצר מצב, כי ישנן שעות רבות ביממה במסגרתן לא ניתן לפנות אליהם, ולכן, אין אפשרות לקבל מהם שירות.

הלגיטימיות של בית עסק או גוף מסוים להיות לא זמין, משתנה בהתאם לאופי העסק ומידת החיוניות של השירותים או המוצרים אותו הוא מספק. למרות זאת, לקוחות רבים, מצפים לקבל מענה בשעות שאינן בהכרח סטנדרטיות, גם כשמדובר בבתי עסק או גופים שהשירות אותו הם נותנים לא בהכרח חיוני באופן מיוחד. אותם הלקוחות, מצפים למענה כלשהו מבית העסק או הגוף המדובר, גם אם אין מדובר במענה פרונטלי. בדיוק בשביל לטפל במקרים כאלו, בתי עסק וגופים רבים מציעים שירות מענה טלפוני.

שירות זה, נועד לספק שירות מרחוק ללקוחות בשעות סטנדרטיות וגם בכאלו שאינן. חשוב לציין, כי רוב בתי העסק והגופים אינם מציעים שירות מענה טלפוני עשרים וארבע שעות ביממה, אלא בטווח שעות מסוים. עם זאת, לרוב טווח השעות המדובר יהיה רחב יותר מאשר שעות הפעילות הפיזית של בית העסק או הגוף המדובר, ולכן, מדובר בפתרון שעשוי לענות על צורכי הלקוחות.

מענה טלפוני, עשוי להיות פנימי, כלומר, להינתן על ידי נציגי העובדים בבית העסק או הגוף עצמו, או לחילופין, להינתן על ידי נותני שירות חיצוניים שבעל העסק או הגוף שכרו את שירותם.