סקר סיכונים

מהו סקר סיכונים וכיצד מבצעים אותו?

היכרות עם מאפיינים שונים של סקר סיכונים יכולה לעזור להתאים אותו לצרכים של קהל היעד והלקוחות. קודם כל, חשוב למשל להביא בחשבון את המאפיינים של סקר מן הסוג הזה מבחינת האופן שבו הוא מתנהל. ברוב המקרים, סקר סיכונים מתנהל לפי מתודולוגיה ידועה.

אם משתמשים במתודולוגיה מוכרת, ידועה ומוכחת, מגדילים את הסיכוי לכך שהתוצאות של סקר סיכונים יעלו בקנה אחד עם הצרכים של קהל היעד והלקוחות. במקרים אחרים, יכול להיות שהפתרון הכי טוב יהיה לשלב אלמנטים שונים של סקר סיכונים בתוך האופן שבו עסקים או חברות נערכים לסיכוני אבטחה מסוימים.

מהן מטרות סקר סיכונים?

מטרת העל של סקר סיכונים היא לאתר את הסיכונים ואת רמתם ביחס לארגון מסוים. בשביל לעשות את זה בצורה מסודרת, צריך קודם כל להגדיר מהו סיכון ומה המטרות של הארגון. לאחר מכן, בודקים איזה גורמים מסכנים את הארגון ביחס למטרות שהוא הציב לעצמו. אז מצד אחד, המתודולוגיה של סקר סיכונים פחות או יותר זהה עבור כל ארגון וחברה. מצד שני, המטרות של הארגונים עשויות להיות שונות בתכלית.

הפתרון הוא לרכז את השלבים השונים של סקר סיכונים תחת קורת גג אחת ומול אותם בעלי מקצוע. בשביל לעשות את זה בצורה מסודרת, בודקים לא רק את המאפיינים המוקדמים של סקר סיכונים אלא גם את התוצאות שלו. לאחר מכן, יש צורך להשוות בין סוגים שונים של סקרי סיכונים ולנסות לשאוב השראה לגבי המסקנות שאותן ניתן לחלץ מתוכם.

האחריות על סקר סיכונים היא של החברה, אך מי שמבצע אותו בפועל הם גורמים מהתחום של ייעוץ ביטחוני. אם רוצים ליהנות מיתרונות הסקר, יש לבצע אותו נכון.