חוק עידוד השכרת דירות

כל מה שצריך לדעת על חוק עידוד השכרת דירות

חוק עידוד השכרת דירות, או בשמו המלא "חוק לעידוד בניית דירות להשכרה, תשס"ז-2007", נתפס ככזה שמשפיע על יזמים וקבלנים בלבד. בפועל, יש לו השפעה הרבה יותר רחבה והוא יכול להיות חלק בלתי נפרד מארגז הכלים שאותו מפעילים במשרד האוצר ובמשרדי הממשלה השונים לטובת הורדת יוקר המחייה. כפועל יוצא מכך, חשוב מאוד להכיר את המאפיינים השונים של חוק עידוד השכרת דירות ואף לבדוק כיצד ניתן יהיה להשפיע על הנוסחים החדשים שלו שכנראה עוד יגיעו בעתיד.

ספציפית יותר, המטרה של חוק עידוד השכרת דירות ושל חוקים אחרים בנושא הזה היא לעודד את הקבלנים והיזמים לבנות בניינים שבהם דירות למגורים. לשם השוואה, האלטרנטיבה היא בניית נכסים מניבים ובניין שבהם מגרשים מסחריים או משרדים. בגלל שבמדינה מבינים שכל פרויקט כזה עלול לגזול משאבים ושטחים מבנייני מגורים ולהביא לשימור רמת המחירים הגבוהה של דירות בענף הנדל"ן, התקבלה החלטה לבצע התערבות אקטיבית.

חוק עידוד השכרת דירות

מהם שיעורי ההטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון?

לא רבים יודעים למשל שיש שירות של משרדי הממשלה שבמסגרתו יזמים וקבלנים יכולים לקבל הטבת מס לטובת הקמה, הרחבה או רכישה של מבנה להשכרה למגורים. כאן, התקנות של חוק עידוד השכרת דירות ושל החוקים הרלוונטיים קובעות שצריך לעמוד בתנאים מסוימים. אם הקבלנים והיזמים עומדים בתנאים השונים כאמור, הם בהחלט יכולים להיות זכאים לשיעורי הטבות משמעותיים מאוד.

מבחינה טכנית, הדרך לקבל את ההטבות היא למלא טופס בקשה לאיור תכנית לבניין להשכרה. במקביל, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע שעוקבים מקרוב אחר הנושא של חוק עידוד השכרת דירות. כאשר מתייעצים עם אנשי מקצוע, מגדילים את הסיכוי לקבלת הטבות מהר וביעילות.